2015年度 修士論文 教育文化専攻*
論文題目一覧
2015年9月修了
氏名 | 論文題目 |
---|---|
LY TONG | Analysis of Cambodian High School Students’ Errors with Underlying Misconceptions in Quadratic Function Concepts Using Newman Error Analysis |
HANG BUNKAI | Khmer Achievement at Grade 4 in Rural Areas of Cambodia |
HENG BORET | Factors Affecting Dropout Rate in Primary Education in Rural Cambodia: Multilevel Analysis |
IM RANY | The Effectiveness of Problem-Solving Approach in Chemistry on Science Process skills of Upper Secondary School Students in Cambodia |
TITIN SUTINAH | School Choice in a Rural Context: A Case Study in Islamic and General Junior High Schools in Rakit District-Banjarnegara Regency, Central Java, Indonesia |
GAN NIGEL JULIAN | Travelling the Internet: Internet Self-Efficacy and Usage on Intercultural Sensitivity―Cases from Japanese Universities |
馬 倩茹 | 中国西北部の回族社会における女性教育の現状と問題についての文化人類学的研究 ―蘭州市と臨夏市の回族女性教育施設の事例から― |
2016年3月修了
氏名 | 論文題目 |
---|---|
益子 聡 | ザンビア数学教育カリキュラムの表現様式による分析法の開発—関数概念を事例にして— |
江田 睦美 | ナイジェリアにおける児童の就学状況とその影響要因の研究 |
SAMUDRA PRIHATIN HENDRA BASUKI | Investigating Students’ Knowledge on Dengue Control in Primary Schools of Banjarnegara Regency in Central Java, Indonesia |
NDIHOKUBWAYO KIZITO | Research on Improvised Experiment Materials for Science Lesson in Rwanda |
井出 翔太郎 | インド、タミル・ナードゥ州におけるEnglish Medium School についての比較研究−社会的再生産理論との関連から- |
嵇 元琦 | Capability Acquirement through Vocational Education and Training in the Resettlement Area in China – A Case Study from Three Gorges Area – |
久保田 真悠 | 開発援助プロジェクトのスケールアップの課題―インドネシアの教育地方分権化プロジェクトを事例として― |
HABIYAREMYE HASHITUKY TELESPHORE | Analysis of Mathematical Knowledge for Teaching in Rwanda Secondary Schools Focus on Algebraic Equation Concepts |
趙 梓好 | 在日華僑のアイデンティティの形成と日本社会への適応過程に関する文化人類学的研究-長崎華僑社会の事例を中心として |
SAHID | Residents’ Perceptions and Attitudes toward Cultural Tourism: Focusing on Dreadlocks Kids Festival in Dieng Plateau Area of Central Java, Indonesia |
五島 尚香 | Comparative Analysis of Household Economy and Food Security in Acumau and Mertuto Villages, Timor-Leste |
(*)「教育文化専攻」は、旧国際協力研究科における専攻です。国際教育開発プログラムは、同専攻の教育開発コースを主に引き継いで2020年4月に設置されました。上記の一覧は、教育文化専攻の文化コースの題目を含みます。