2019年度 博士論文 教育文化専攻*
論文題目一覧
2019年9月修了
氏名 | 論文題目 |
---|---|
周楊措 | 中国青海省黄南蔵族自治州尖扎県における多民族村の言語使用状況に関する研究 |
唐 彬 | 中国語を母語とする日本語学習者における接続詞の誤用に関する研究 ―「添加型」を中心に― |
CHOWDHURY MOIYEN ZALAL | Resistance Sociality in the Shahbag Movement: A Critical Understanding of Social Media, Sociality and Resistance in Bangladesh (シャハバグ運動にみる抵抗的社会性―バングラデシュにおけるソーシャルメディア、社会性、抵抗の批判的理解) |
MD.MASOOD IMRAN | “Safeguarding-Governmentality” of the Cultural Heritage: Democratising, Conserving, and Representing the Past(s) of Bangladesh (文化遺産をめぐる「保全統治性」―バングラデシュにおける過去の民主化、保全、表象) |
2020年3月修了
氏名 | 論文題目 |
---|---|
福田 博人 | Research towards a Principle for the Statistics Curriculum in Japan from the Perspective of Context (文脈を視点とした日本の統計教育カリキュラム原理に関する研究) |
ANINDITA MAYA JULUNGWANGI | The Role of Religious Leaders in Pilgrimage Tourism: A Case Study of Gunungpring Sacred Graveyard in Indonesia (巡礼観光における宗教的指導者の役割―インドネシアのグヌンプリン聖者廟の事例から―) |
ARIF WIDIYATMOKO | The Effectiveness of Computer Simulations for Improving Indonesian Junior High School Students’ Conceptual Understanding of Light and Optical Instruments (インドネシア中学生における光及び光学機器の概念的理解改善のためのコンピュータ・シミュレーションの効果) |
LABAYO CZARINA CEBALLO | Disaster, Resettlement and Vulnerability: A Case Study of Indigenous People in the Bicol Region of the Philippines (災害,再定住,脆弱性:フィリピン・ビコール地方の先住民の事例から) |
JUNITA WIDIATI ARFANI | International Education (IE) at High School Level in Indonesia: Globalization, Nationalization and Individualization (インドネシアの高等学校レベルにおける国際教育(IE)―グローバル化、ナショナル化、個人化―) |
SHREE KUMAR MAHARJAN | Factors Affecting Climate Change Adaptation in Agriculture in Central and Western Tarai of Nepal (ネパールの中部及び西部タライ農業における気候変動への適応に及ぼす要因分析) |
EDIYANTO | The Development of an Instrument to Measure Indonesian Teachers’ Attitudes toward Inclusive Education (インドネシアの教員のインクルーシブ教育に対する態度尺度の開発) |
SOMMAY SHINGPHACHANH | Identifying Mathematics Teacher Educators’ Professional Learning and Issues in Lesson Study Approach in Laos (ラオスにおける授業研究アプローチを通した数学教師教育者の専門的学びと課題に関する研究) |
(*)「教育文化専攻」は、旧国際協力研究科における専攻です。国際教育開発プログラムは、同専攻の教育開発コースを主に引き継いで2020年4月に設置されました。上記の一覧は、教育文化専攻の文化コースの題目を含みます。